zaterdag 22 december 2012

We vertrekken naar Curaçao uh...Madrid.

Vanmorgen vroeg op; alle toilettassen inpakken, nog even de laatste dingetjes doen, opa en oma ophalen, want om 8.00u kwam de taxi voorrijden.
Deze brengt ons naar Brussel en daar vandaan zullen we naar Madrid vliegen. Er was geen drukte op de weg dus we waren mooi en ruim op tijd aanwezig ongeveer half 10.
En dat was achteraf maar goed ook,  het idee was om alles met paps en mams rustig aan te doen, helaas liep het allemaal anders.

Toen we bij de incheck balie aankwamen stond er al een hele rij, maar omdat ik wilde weten of we ook bij de zuil onze tickets konden printen liep ik naar de mevrouw van de Business Class om dat te vragen. Oh zegt ze bent u familie Mouw met 7 personen? Ja kom maar want er zijn wat problemen met de tickets, maar dat maak ik inorde, geef me alleen even wat tijd. Nou die heeft ze gekregen van ons....ruim twee uur:-((

Wat was er nou aan de hand; in februari hebben wij al onze tickets geboekt via PriceLine, dit omdat het de helft scheelde met de prijs van andere aanbieders.
Tussentijds hebben we twee schedule changes gehad en daar is het ergens fout gegaan, want ze hebben de ticketnummers niet mee veranderd.
Dus we hadden wel geboekt, de dames van Iberia hadden vooruit gedacht en ook voor de vlucht al stoelen voor ons gereserveerd, alleen konden de tickets niet uitgeprint worden.

Dus na lang proberen en bellen en nog een keer proberen en nog een keer werden we doorverwezen naar de service balie. We hadden paps en mams ondertussen al op een paar stoelen geïnstalleerd en de jongens gingen gezellig bij opa en oma zitten.
Bij de service balie lukte het ook niet om de tickets te printen dus maar even bellen met American Airlines.
Nou vergeet dat even maar, maar uiteindelijk kreeg ze iemand te pakken die de goede nummers voor ons had.
Dus wij weer terug naar de incheck balie en daar ging het ineens vrij soepel, ticket 1 werd uitgeprint, ticket 2,3,4,5 en toen gebeurde er niets meer. Van de laatste twee tickets kwam de naam niet overeen met die van ons $%@*&^@
Dus weer bellen met de service balie, die weer bellen met American Airlines, maar dat duurde allemaal zo lang dat onze mevrouw zelf maar even naar de service balie ging, want de tijd begon nu toch wel te dringen.
Uiteindelijk kwam ze terug om de laaste twee tickets te printen maar.......toen hadden we geen twee stoelen meer maar nog maar 1 (blijven lachen;-))
Dit kwam omdat het boarden al begonnen was en stoelen die niet uitgeprint zijn worden vrijgegeven om de mensen die overgeboekt zijn aan boord te laten.
Onze mevrouw was nu woest en belde met de gate dat dit niet kon, zij was al de hele ochtend bezig geweest met "deze"groep en was heel duidelijk naar collega's geweest dat er van "die" stoelen afgebleven moest worden.
Helaas het mocht niet baten, met in iedere geval 6 van de 7 aan boord moesten we dit probleem bij de gate oplossen. Maar dan moesten we nu wel opschieten want de tijd begon nu toch echt wel te dringen:-(

Wij dus in de snelle wandelpas, voor zover dat gaat met twee mensen van 80 jaar en ik in de sprint stand. Maar mijn god wat is dat nog een kl... eind lopen.
Uiteindelijk kwam ik aan bij de balie van de gate, waar toch ook al een paar mensen stonden te wachten.
Ik had geen zin om in de rij te gaan staan om toe te kijken hoe alle tickets voor mijn neus werden weggegeven, dus ik ben met mijn boeltje naast de mensen gaan staan die op dat moment geholpen werden en heb demonstratief de hele stapel paspoorten en papieren op de balie gelegd.
Dit werkte en de mevrouw bij de gate was waarschijnlijk op de hoogte van onze situatie, want met de vraag of ik iemand van de groep van 7 was en dit met ja beantwoorde zei je; je zit aan boord hoor, maar ik moet eerst even dit afhandelen.
Prima neem je tijd zolang we allemaal maar mee kunnen.
Al het personeel van Iberia draaide op volle toeren door de fouten van American Airlines en iedereen liep verhit rond, was aan het bellen, stond boze passagiers te woord etc...
Maar op het moment dat de rest van de groep aan kwam lopen begon ze net aan mijn ticket;-))
Dus hup allemaal instappen, want het vliegtuig zou over tien minuten al vertrekken.
Aan boord bleek er iemand op mijn plek te zitten die toch ook een ticket had met hetzelfde stoelnummer $%#@&@%$ Mijn geduld werd toch wel erg op de proef gesteld.
De rest van de familie had ondertussen al plaatsgenomen en ik kon weer wachten tot de stewardes dit probleem had opgelost. Gelukkig moest die andere persoon veld ruimen voor mij en had ik uiteindelijk mijn stoel in het vliegtuig.

De vlucht verliep verder prima, zonder vertraging en aangekomen in Madrid hadden we ook vrij snel de koffers.
Buiten op zoek naar de taxi die ons naar het hotel zou brengen en ook hier hoefde we maar tien minuutjes op te wachten
In het hotel paps en mams op de bank in de lounge neergezet en ik naar de incheck balie.


Hello welcome, i see you have one double bedroom and one trippple bedroom, uh hoor ik dit nou goed....NEE we hebben twee double bedrooms en een tripple bedroom, kan er dan echt niets in een keer goed gaan. Maar gelukkig ook hier geen probleem er waren gelukkig nog kamers.





Nou met de kamers was niets mis die waren super, daar aangekomen hebben we pa en ma maar even geädviseerd om een tukkie te gaan doen, terwijl wij voor wat eten op pad zouden gaan, want onze pubers hadden honger;-)


's Avonds hebben we in het hotel nog heerlijk gegeten met zijn allen en daarna zijn we maar naar bed gegaan.
We willen vroeg op om op tijd op het vliegveld te zijn, voor het geval dat....!!



2 opmerkingen:

  1. G%#*%%$#*^< allemachtig!!!!!! Wat een start!! Daar werd je geduld wel heel erg op de proef gesteld. Wat een stress! Fijn in ieder geval dat het uiteindelijk allemaal op te lossen was.

    BeantwoordenVerwijderen